Pizza bezglutenowa na mące z ciecierzycy

Ostatnio w angielskiej telewizji obejrzałam program "Eat well for less". Odkryłam tam wspaniały danie, które trafiło do zestawu moich ulubionych przepisów. Jest tak banalnie prosty, smaczny, do tego zdrowy, że nie mogłam uwierzyć. Pewnie też trochę nie dowierzacie, bo jak to możliwe, aby pizza była zdrowym i wartościowym posiłkiem. A ja Wam powiem, że jest to możliwe, kwestia doboru odpowiednich składników.
Co tu się rozpisywać, popatrzcie na smakowite zdjęcia, a zaręczam, że się pokusicie:).

Serdecznie polecam...




Składniki:
  • 120g mąki z ciecierzycy
  • szczypta soli
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżki suszonej bazylii
  • 2 łyżki oliwy z oliwek + kilka kropli do natłuszczenia patelni
  • niepełna szklanka wody

Suche składniki umieszczamy w misce, dodajemy wyciśnięte ząbki czosnku, olej a następnie stopniowo wlewamy wodę jednocześnie mieszając ubijaczką. Chwilę ubijamy a następnie odstawiamy na jakieś 5 minut. Ciasto przypomina ciasto naleśnikowe.

W tym czasie można przygotować składniki na pizzę. Na mojej pojawił się sos pomidorowy (użyłam koncentratu pomidorowego), ser mozzarella, czarne oliwki, plastry pomidora, pepperoni i rukola. 

Po tym czasie rozgrzewamy patelnie i smażymy ciasto jak na naleśniki, tak aby ciasto się z cięło. Tak przygotowane ciecierzycowe naleśniki smarujemy sosem pomidorowym i dekorujemy ulubionymi składnikami.
Gotowe pizze umieszczamy w nagrzanym do 200
ºC stopni piekarniku i pieczemy przez około 10 - 12 minut, aż brzegi się zrumienią. Dekorujemy świeżą rukolą i serwujemy:).




 
Smacznego...

Komentarze

Popularne posty