Jagodowa drożdżówka z lukrem i kruszonką (bezglutenowa)


Cześć kochani... witam Was bardzo serdecznie po dłuższej chwili nieobecności. Wiecie przecież, jak to czasem bywa, życie lubi stawiać nam nowe wyzwania i czasem trudno ogarnąć wszystkie rzeczy.
Z nowości, którymi chciałam się podzielić to Fantazje Kulinarne rozwinęły lekko swoje skrzydła, a ciasta z domowej kawiarenki cieszą nie tylko rodzinę i znajomych, ale znalazły również niewielkie grono prawdziwych klientów:). Ci co prężniej działają na Facebook, na pewno zauważyli mój nowy Fanpage
Fantazje Kulinarne - the real cakes factory gdzie przedstawiam moje zamówienia. Jeśli jeszcze nie odwiedziliście mojej strony to serdecznie zapraszam do polubienia:).



Ok...może wystarczy tych nowości, bo na pewno nie możecie się doczekać co dla Was dziś przygotowałam. Będzie bardzo słodko i sezonowo a miłośników jagód na pewno przyciągnie ten przepis ;),



Jak na pewno zauważyliście sezon jagodowy już się zaczął. I ja również postanowiłam się udać w moje sekretne miejsce na Wyspie :). Efektem tego pył niecały litr jagód w ciągu godziny. Niewielka ilość powędrowała do zamrażarki a reszta pojawiła się na ogromnej jagodowej drożdżówce z kruszonką i lukrem. Był to mój pierwszy eksperyment z bezglutenowym ciastem drożdżowym i jak się tego wcześniej obawiałam, nie było aż tak trudne. Ciast było trochę bardziej klejące niż tradycyjne drożdżowe no i mniej plastyczne. Wszystko jednak się udało i ostateczne efekty szybko znikły z paterki hehe:)



Zobaczcie zresztą sami... 




Składniki:

ZACZYN: 50ml ciepłego mleka, 7g suszonych drożdży, 2 łyżki cukru


CIASTO:

· 2 żółtka
· 250g mieszanki mąki bezglutenowej Doves Farm
· 70ml ciepłego mleka
· 75g drobnego cukru do wypieków
· 40g masła
· szczypta soli

KRUSZONKA:

· 1 duża łyżka masła
· garść mąki kokosowej
· 1 łyżka płatków owsianych drobno zmielonych
· 1 czubata łyżka cukru

LUKIER:

· 1 szklanka cukru pudru
· 2 łyżki śmietany kremówki



Drożdże rozpuszczamy w ciepłym, nie gorącym mleku z dodatkiem cukru. Odstawiamy na około 15 minut.



W między czasie przygotowujemy pozostałe składniki. Mleko i masło podgrzewamy aż masło się rozpuści, odstawiamy do lekkiego ostudzenia. Żółtka ucieramy z cukrem na gęsty kogel-mogel.

W dużej misce przesiewamy mąkę, dodajemy szczyptę soli a następnie mieszamy drewnianą łyżką z mokrymi składnikami. Ja chwilę wyrabiałam ręką aż ciasto nabierze jednolitej konsystencji (jest bardziej klejące niż tradycyjnej ciasto drożdżowe).



Formę na ciasto (u mnie 30 na 20cm) lekko natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto wykładamy do formy i odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około godzinę.

Po tym czasie przygotuj kruszonkę. Wszystkie składniki wsyp do miski i wyrabiaj rękoma do uzyskania sypkich grudek.



Na wyrośnięte ciasto wyłóż równomiernie jagody a następnie posyp kruszonką. Odstaw do lekkiego wyrośnięcia na około 30 minut. W tym czasie nagrzej piekarnik do 180 stopni C.

Wyrośnięte ciasto wstaw do piekarnika i piecz około 45 do 50 minut.


Na krótko przed wyciągnięciem ciasta przygotuj lukier. Po prostu wymieszaj cukier ze śmietaną do uzyskania gładkiej, aksamitnej konsystencji.


Upieczone ciasto powinno mieć lekko rumiane brzegi i suchy patyczek po nakłuciu.



Lukier polewamy na ciepłe ciasto. Odstawiamy do ostygnięcia.
Ciasto najlepiej smakuje ze świeżym, lekko schłodzonym mlekiem.





Smacznego...



                      

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty