Krem z dyni i pora

Już od dłuższego czasu chciałam się z Wami podzielić pysznym przepisem, który przyjechał ze mną prosto z Hiszpanii. Kremowa zupa z dyni i pora, która nie tylko zachwyca smakiem i pozostawia błogość na twarzy, ale jest do tego prosta w wykonaniu. Prawie 2 składnikowa, pomijając oliwę i sos sojowy. Idealny obiad na jesienne i zimowe dni.

Moji znajomi przygotowali ją w szybkowarze. Ja, że takowego urządzenia nie posiadam,  swoją zupę zrobiłam w wolnowarze. Zobaczcie co wyszło:).


Składniki:
  • 1 nieduża dynia piżmowa;
  • 1 por (biała część);
  • sól i pieprz do smaku;
  • 1/4 szklanki mleka roślinnego (można pominąć);
  • dobrej jakości oliwa z oliwek;
  • sos sojowy;
Rozgrzewamy wolnowar z odrobiną oliwy.
Pora kroimy i lekko podsmażamy na oliwie. Tak przygotowany wrzucamy do wolnowaru. Dynię obieramy i kroimy w kostkę, lekko podsmażamy na tej samej patelni co pora. Dodajemy do pora i mieszamy. Lekko opruszamy solą morską (ja dałam trochę wegety). Patelnię zalewamy wodą i przelewamy wszystko do  wolnowaru, uzupełniamy przegotowaną wodą tak aby wszystko prawie było pokryte.

Zostawiamy na około 3 godziny na wysokiej temperaturze lub gotujemy do miękkości dyni.

Ugotowaną zupę miksujemy ręcznym blenderem. Dosmakowujemy solą i pieprzem, dodajemy mleko (ja pominełam).

Zupę podajemy skropioną oliwą i sosem sojowym z świeżym chlebem. Palce lizać:).



Smacznego...




Komentarze

  1. ja testuję mój nowy wolnowar, od Crcok pot ( jest rabat 150 zł na ich oficjalnej stronie ) bardzo smaczne z wolnowaru, tak samo jak ta zupa z soczewicy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty