Szpinakowa z jajkiem

W poszukiwaniu nowych smaków, wpadłam na wspaniały przepis na kremową zupę szpinakową z białym winem. Kombinacja ta bardzo mnie zainteresowała i postanowiłam wypróbować ją. Oczywiście było trochę pod górę:). Okazało się, że nie mam śmietany kremówki w szafce natomiast stał kartonik śmietanki kokosowej.
Eksperyment się powiódł, a zupa wyszła pyszna i kremowa, z delikatną nutą białego wina a kokosa prawie wcale nie było czuć.

Bardzo polecam...





Składniki:
  • 2 małe cebulki drobno posiekane
  • 1 łyżka masła
  • 3 ząbki czosnku
  • 100g świeżego szpinaku
  • 250g śmietanki kokosowej lub kremówki jak macie:)
  • 100ml białego wina
  • 300ml przegotowanej wody
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • liść laurowy
  • sól, pieprz do smaku
Dodatkowo:
  •  4 jajka ugotowane na twardo.

W nieprzywierającym garnku roztapiamy masło i podsmażamy cebulkę, aż będzie przezroczysta. Dodajemy zgnieciony czosnek i krótką chwilę smażymy.
Dodajemy białe wino i dusimy, aż płyn się zredukuje. Następnie podlewamy wodą, dodajemy przyprawy, sól, szpinak i mleko kokosowe.
Zupę doprowadzamy do wrzenia a następnie miksujemy na gładką konsystencję.
Doprawiamy solą, świeżo zmielonym pieprzem i podajemy w miseczkach z kawałkami jajek.
 
 
Smacznego...

Komentarze

  1. myślałam, że to będzie zwykła szpinakowa, a tu proszę! nie ma to jak udany eksperyment ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty