Ciasto pomarańczowo - miodowe z migdałami (bezglutenowe)

Dziś kolejna propozycja na pyszny deser:).
Orange, honey and almond cake zaserwowali mi moi angielscy znajomi, tak mi
posmakował, że nie mogłam wyjść bez przepisu.
Ciasto jest bardzo aromatyczne i wilgotne oraz wspaniale orzeźwia w upalne dni.  Cóż tu więcej się rozpisywać spójrzcie sami...

 
 




Składniki:
  • 2 pomarańcze (w oryginalnym przepisie ze skórkami ja przez pomyłkę obrałam)
  • 3 duże jajka od szczęśliwych kur
  • 250g mielonych migdałów
  • 3 duże łyżki miodu (można więcej jeżeli lubicie słodsze)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • do podania: naturalny jogurt grecki i plasterki świeżych pomarańczy
Lukier:
  • 1 duża łyżka cukru trzcinowego nierafinowanego zmielona na puder
  • sok z 1/2 cytryny
  • kawałki pokruszonych migdałów lub płatków migdałowych do dekoracji




Pomarańcze obieramy ze skórek (jeżeli chcecie bardziej aromatyczne ciasto zostawiamy skórki, pamiętajcie wtedy aby dobrze je umyć)
i gotujemy przez 1/2 godziny na małym ogniu zanurzone w wodzie.

Po tym czasie studzimy i ręcznym blenderem miksujemy na puree.

Rozgrzewamy piekarnik do 1600C (1800C bez termoobiegu).

W dużej misce ubijamy jajka (nie muszą być ubite na sztywno)dodajemy miód, mąkę migdałową, sodę i pomarańczowe puree. Całość dobrze mieszamy (ja zrobiłam to mikserem ręcznym na niskich obrotach).

Niedużą formę(moja była 30cm na 23cm)smarujemy lekko olejem kokosowym i wykładamy papierem do pieczenia. Następnie wylewamy masę na ciasto i wstawiamy do piekarnika na około 1 godzinę. Ja piekłam 45minut.


Gotowe ciasto studzimy na kratce a następnie dekorujemy lukrem (sok z cytryny mieszamy z cukrem pudrem do uzyskania lejącej konsystencji) i pokruszonymi migdałami. Odstawiamy do zastygnięcia.

Podajemy z jogurtem naturalnym i kawałkami pomarańczy.





Smacznego...

Komentarze

Popularne posty