Odwrócone ciasto rabarbarowe (bezglutenowe)

Końcówka maja, a tu pogoda takie figle płata. Zimno, wietrznie i deszczowo, zupełnie jak późną jesienią. Nie wiem jak Was, ale mnie nie napawa to optymizmem.
Postanowiłam więc trochę osłodzić tę jesienną atmosferę i przygotowałam pyszne ciacho. Przepis ściągnęłam od Diany z bloga Zdrowo zakręcona, chodź musiałam lekko zmodyfikować bo ciast wydało mi się za rzadkie, to wyszło pysznie i szybko znikło z blaszki. A że jest proste w przygotowaniu to na pewno do niego jeszcze powrócę.


Zobaczcie sami...



 




Składniki:
  • 2 laski rabarbaru
  • 1 kopiasta łyżka dżemu morelowego
  • 4 jajka
  • 1 szklanka mąki kokosowej
  • 3 łyżki drobno zmielonego siemienia lnianego
  • 1/2 szklanki mleka migdałowego
  • 3 łyżki stewi
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1łyżeczka sody oczyszczonej rozpuszczona w 1 łyżeczce octu jabłkowego
  • trochę masła i płatków jaglanych do przygotowania formy


Formę smarujemy masłem i posypujemy płatkami jaglanymi.

Rabarbar myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Mieszamy z dżemem morelowym. Całość wykładamy na spód formy.

W misce roztrzepujemy jajka, dodajemy mleko, wanilię, stewię oraz sodę z ostem. Mieszamy. Do całości dodajemy powoli obie mąki. Delikatnie mieszamy ubijaczką tak aby składniki się połączyły i nie było grudek.
Tak przygotowaną masą zalewamy rabarbar.

Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika, temperatura 170 stopni i pieczemy około 30 - 35 minut do suchego patyczka.
Po upieczeniu wyciągamy i pozostawiamy do ostygnięcia. Wystudzone ciasto odwracamy aby masa rabarbarowa znalazła się na górze.
Można posypać cukrem pudrem (u mnie zrobiony z cukru trzcinowego) lub podawać z lodami waniliowymi, budyniem. 



 
Smacznego...

Komentarze

Popularne posty