Brownie ze słodkich ziemniaków (bezglutenowe, wegańskie) obłędnie czekoladowe

Tak jak obiecałam na Facebooku jest kolejny torcik. Tym razem z okazji 100 000 wejścia na bloga. Troszkę jestem spóźniona ale bardzo, bardzo Wam wszystkim dziękuję:).

Torcik jest obłędnie czekoladowy, bezglutenowy i wegański, oblany pysznym karmelem, który już znacie z poprzedniego wpisu, tutaj link: http://krzepa.blogspot.co.uk/2015/06/torcik-czekoladowy-z-cukini-karmel.html .

Ogromne podziękowania dla Diany z bloga Zdrowo Zakręcona za pyszny przepis.



Koniec tego pisania zapraszam na zdjęcia i przepis poniżej...



 

 
 
Składniki:
  • 2 bataty (około 500g)
  • 2/3 szklanki mielonych migdałów
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej (około 100g)
  • 4 łyżki kakao
  • 4 łyżki syropu daktylowego
POLEWA:
  • czekoladowa (tabliczka gorzkiej czekolady rozpuszczona w kąpieli wodnej)lub;
  • karmel wegański z cukru muscovado
  • pokruszone ziarna kakaowca do posypania
Składniki na karmel + link do przepisu TUTAJ
  • pół szklanki ciemnego cukru muscovado (można użyć trzcinowego)
  • 1 czubata łyżka oleju kokosowego
  • 1/4 szklanki gęstego mleka kokosowego
  • miska z zimną wodą
  • nieprzywierający rondel
Bataty obieramy ze skórki, kroimy w niezgrabną kostkę i pieczemy w piekarniku lub na parze w mikrofali. Ja wolę tą drugą opcję, jest szybciej.
Pokrojone bataty umieszczamy w misce, przykrywamy szczelnie folią spożywczą i gotujemy w mikrofali przez 8 minut. Gotowe wyciągamy rozdrabniamy blenderem i odstawiamy do ostygnięcia.
W między czasie przygotowujemy mieszankę mąk.

Do ostudzonych batatów dodajemy syropu daktylowego mieszamy i powoli dodajemy mieszankę mąki z migdałami. Moje ciasto wydało mi się za tępe i dodałam trochę mleka migdałowego tak około 1/4 szklanki (w oryginalnym przepisie było dodatkowo 14 namoczonych daktyli).
Gotową masę wykładamy do formy natłuszczonej i wyłożonej papierem do pieczenia.

Ciasto pieczemy w 180ºC przez około 20 minut. Gotowe brownie odstawiamy do ostygnięcia a następnie przygotowujemy polewę. 
Ja swoje podałam z karmelem muscovado i pokruszonymi ziarnami kakaowca.






Smacznego i jeszcze raz wielkie dzięki:)

Komentarze

  1. Ale mi narobiłaś smaka! Wygląda obłędnie. I ten karmel... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super przepis to teraz nasze ulubione ciacho:) pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty