Carrot cake prosto z Yorkshire

Cześć kochani dawno mnie tutaj nie było. Mam nadzieję, że chociaż Was garstka została i czasem jeszcze do mnie zaglądacie:).

Przepisem, który dziś Wam przedstawię, już od dawna chciałam się podzielić. A jest nim ciasto marchewkowe. Dodatkowo zaznaczam, że jest to najlepsze ciasto marchewkowe jakie kiedykolwiek jadłam i pochodzi z samego serca Yorkshire Dales. Małym zbiegiem okoliczności nakłada się na 90 urodzinami królowej Elżbiety, to potraktujmy go jako torcik urodzinowy w iście angielskim stylu:).

Zanim przejdę do tej sekretnej receptury, pokrótce opowiem jak zdobyłam przepis.
A było tak... .
"Parę miesięcy temu ja i Rocky (mój pies) pojechaliśmy zwiedzić Grassington i  jego okolice. Po prawie 4 godzinnym spacerze po łąkach, lasach i pastwiskach postanowiliśmy trochę odpocząć przy kawie i ciastku. Padło na małą kawiarnię na końcu uliczki z dużym napisem DOG FRIENDLY, The Retreat Tearoom. Już od samego progu zostałam pozytywnie zaskoczona. Miska wody dla psa, 3 ciasta bezglutenowe do wyboru, Lavazza i nawet domowe ciastka dla psów.
Padło na moje ulubione ciasto marchewkowe i dużą kawę. Rocky dostał ciacho:). Już od pierwszego kęsa nie mogłam się oderwać. Ciasto było puszyste, delikatne i lekko wilgotne. Nie mogłam uwierzyć że było bezglutenowe. Bez zastanowienia pobiegłam do pana przy ladzie i zapytałam czy to domowe ciasta i czy można dostać przepis. Pan miło odpowiedział, że tak i przyśle do mnie Adel bo to ona jest odpowiedzialna za wypieki. Po krótkiej chwili Adel z przepisem w ręku rozmawiała ze mną o wypiekach bezglutenowych i częstych nie wypałach hehehe. "
No i tak oto stałam się właścicielem tej wspaniałej receptury, którą dziś Wam zdradzę:).

Zapraszam...




Składniki:
  • 155ml oleju kokosowego (w przepisie Adel olej słonecznikowy)
  • 230g mąki bezglutenowej Doves Farm
  • 1 łyż proszku do pieczenia
  • 1 łyż sody oczyszczonej
  • 1,5 łyż cynamonu
  • 1 łyż mielonego imbiru
  • 1 łyż bezglutenowej przyprawy piernikowej
  • 230g cukru muscavado (ja dałam mniej)
  • 260g startej marchewki
  • 50g zmielonych migdałów
  • 50g posiekanych orzechów włoskich
  • 3 jajka od szczęśliwych kur
  • otarta skórka z jednej pomarańczy
W jednej misce mieszamy suche składniki a w drugiej mokre. Jajka roztrzepujemy widelcem. Następnie mieszamy zawartość obu misek i dokładnie mieszamy.
Ciasto przekładamy do przygotowanej formy (ja użyłam silikonową) i pieczemy około 30 do 40 minut w piekarniku rozgrzanym do 170ºC.
Po tym czasie sprawdzamy patyczkiem czy ciasto się upiekło. Studzimy i przygotowujemy lukier.


Składniki na lukier:
  • 1 łyżka masła
  • 8 łyżek cukru pudru
  • sok z połowy cytryny
Wszystko mieszamy mikserem i przekładamy ciasto. Na wierzchy lekko smarujemy i dekorujemy marchewką.





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty