Jaja sadzone i sałatka z buraków

Czy pamiętacie mój wpis: Schabowy po polsku z ziemniaczkami i sałatką z buraków, TUTAJ link, jeśli tak, to polecam zaserwować sobie sałatkę z przepisu z jajem sadzonym. 
Pyszna, szybka kombinacja, która świetnie sprawdza się jako śniadanie, lekki lunch, a nawet obiad.
U mnie, danie to pojawiło się na śniadanie i byłam bardzo zadowolona. Miałam energię przez cały dzień, nie odczuwałam głodu, no i co najważniejsze, nie miałam ochoty na podjadanie i słodkości. Na pewno jeszcze do niego powrócę.



 



Składniki na sałatkę z buraków:
  • 1 średniej wielkości ugotowany burak, pokrojony w plasterki
  • garść mieszanki sałat (rukola, młode listki buraka, szpinak, rzeżucha) *
  • 1/2 czerwonej cebuli pokrojonej w piórka
  • garść pokruszonych orzechów włoskich
  • winegret przygotowany z 2 łyżek oliwy z oliwek, 1 łyżeczki octu z sherry lub winnego, 1 łyżeczka miodu, 1 łyżeczka musztardy Dijon
  • sól, pieprz do smaku 

* tym razem była tylko rukola i też było pysznie


Dodatkowo potrzebujemy 2 duże jajka, masełko do smażenia, szczypta soli, szczypta chili i koperek do posypania.

Jaja smażymy wg. własnego smaku (ja lubię wolne żółtka) po wierzchu posypujemy solą i chili. Gotowe przekładamy na talerz obok sałatki i posypujemy koperkiem.



 
Smacznego...

Komentarze

Popularne posty