Wielkanocne magdalenki (bezglutenowe)

Już niedługo Wielkanoc czas dzielenia się jajkiem, rodzinnych spotkań, niespodzianek od Zająca i mokrego poniedziałku:) ... nie mogę się już doczekać.
Specjalnie na ten czas zaopatrzyłam się w nowe foremki silikonowe. Nie obeszło się bez  testowania. I już dziś wyszły z nich pyszne magdalenki.

Zresztą zobaczcie sami:)



 
 
 
Składniki:

  • 50g mąki jaglanej
  • 50g mieszanki mąk bezglutenowych (ja dałam około 1 łyżki mąki ziemniaczanej, 1 łyżkę odtłuszczonego siemienia lnianego, 1 łyżkę mąki z ciecierzycy)
  • 1 łyżeczkę sody oczyszczonej
  • 70 gram roztopionego masła
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżka miodu
  • 5 pokrojonych daktyli
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • skórka otarta z cytryny (niewoskowana)

W jednym naczyniu mieszamy wszystkie składniki suche. W drugiej misce roztrzepujemy jajko, dodajemy masło, miód, olejek waniliowy. Następnie łączymy zawartość obu naczyń, dodajemy pokrojone daktyle i skórkę z cytryny. Dokładnie mieszamy aż składniki się połączą.
 
Ciasto wykładamy do silikonowych foremek (u mnie w kształcie pisanek). Piekarnik nagrzewamy do 2000C i pieczemy przez 12 minut do suchego patyczka.

Gotowe magdalenki studzimy na kratce. Po wystudzeniu lekko posypujemy cukrem pudrem (ja użyłam cukru trzcinowego, który zmieliłam w młynku do kawy)



 
 
Smacznego...

Komentarze

Popularne posty