Czekoladowy chlebek bananowy z orzechami i daktylami

Zauważyłam, że ostatnio na blogu same słodkie przepisy.  Chciałabym to nadrobić ale jakoś nie ma ku temu okazji. Przynajmniej dzisiejszy wpis ma chlebek w nazwie:), w rzeczy samej to pyszne czekoladowe ciasto wypełnione dobrymi składnikami. Dodatkowo jest bezglutenowe i bez dodatku rafinowanych cukrów. Jest dość kaloryczne, ale to dobre kalorie, które wspaniale zastąpią śniadanie, lunch czy podwieczorek. Ja skonsumowałam dwa kawałki po moim wspinaczkowym treningu:).

Zbliża się też Wielkanoc, więc ciasto to, oblane gorzką czekoladą, posypane kawałkami orzechów włoskich, może być pyszną alternatywą dla tradycyjnej babki:).
Zresztą popatrzcie sami:).






Składniki:
  • 4 dojrzałe banany
  • 3 jajka od szczęśliwej kury
  • 2 łyżki miękkiego masła (w oryginalnym przepisie było masło migdałowe)
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 1/2 szklanki zmielonych migdałów
  • 1 łyżka stołowa cynamonu
  • 1 łyżka stołowa naturalnego kakao
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka bezglutenowego pieczenia proszku do pieczenia
  • garść posiekanych orzechów włoskich
  • garść posiekanych daktyli

Piekarnik rozgrzewamy do 180ºC.

Jeżeli macie dobry blender albo robot kuchenny wszystkie składniki oprócz orzechów włoskich i daktyli umieszczamy w robocie i mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Orzechy i daktyle należy wmieszać łyżką.
Ja takich możliwości nie mam więc przygotowałam wszystko trochę inaczej.

Banany rozgniatamy widelcem, jajka roztrzepujemy, olej kokosowy rozpuszczamy. Łączymy wszystkie mokre składniki. W osobnym naczyniu mieszamy wszystkie suche składniki.
Masło ucieramy mikserem do kremowej konsystencji, dodajemy mokre składniki i mieszamy na wolnych obrotach. Następnie dodajemy suche składniki i mieszamy.

Na koniec dodajemy orzechy, daktyle i mieszamy łyżką.

Keksówkę smarujemy olejem kokosowym lub masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Gotową masę przekładamy do formy i pieczemy przez około 35 minut.




Smacznego...



Komentarze

Popularne posty