Kulki mocy

Pamiętacie może mój ostatni wpis? Pisałam o słodkich prezentach, które przygotowałam na przyjęcie do znajomych. Jednym z upominków były czekoladowe trufelki, które nazwałam kulkami mocy, a to ze względu na odżywkę białkową jaką dodałam do środka. Idealne podczas treningu, ale również jako zdrowa przekąska.
Przygotowałam je w dwóch wersjach. Jedne obtoczone w kakao z chili i cynamonem (dla mnie numer 1) a drugie w wiórkach kokosowych. Można tutaj jednak dać co tylko chcecie: orzechy mielone, płatki migdałów i różne posypki... zostawiam to do waszej dyspozycji.

Koniec tego pisania, przechodzę do przepisu:).






Składniki:
  • 50g zmielonych migdałów
  • 50g drobno posiekanych nerkowców
  • 50g bezsmakowej (lub waniliowej) odżywki białkowej (można dać mleko w proszku)
  • 1 dojrzały banan
  • 1 łyżka miodu
  • 50g naturalnego kakao
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • dodatkowo kakao pomieszane z odrobiną chili i cynamonu bądź wiórki kokosowe

Jeżeli macie dobry blender to wszystkie składniki tam wchodzą i mieszacie aż powstanie duża kula.

Ja nie mam takich dobrych wynalazków jeszcze więc było tak.
Wszystkie suche składniki wędrują do miski. Banana rozgniatam widelcem, mieszam z miodem, rozpuszczonym olejem kokosowym, esencją waniliową. Następnie łączę suche z mokrymi i mieszam łyżką aż całość się połączy.
Mieszanka może być nieco kleista więc można odstawić do lodówki na 30 minut a następnie formułować małe kulki. Przygotowane kulki obtaczamy w ulubionej posypce. 
Mi bardzo smakowały te z kakao i chili:).

Gotowe czekoladki przechowujemy w lodówce, u mnie przetrwały 4 dni.


 

Smacznego...

Komentarze

Popularne posty