Domowy syrop na przeziębienie

Dookoła czuć już wiosnę. Krokusy, pierwsze żonkile, śpiew ptaków... a ja co, marzec katarem i bolącym gardłem przywitałam:(
... no ale jak to się mówi, potrzeba matką wynalazku, i przygotowałam domowy syrop, który ukoił schorowane gardło.



Syrop jest łatwy w przygotowaniu i gotowy do testowania już po 4 godzinach, a w skład wchodzą same naturalne, zdrowe składniki.

Do tego jest pyszny i świetnie smakuje dodany do kupka herbaty.




Składniki:
  • dobrej jakości miód
  • 1-2 cytryny (niewoskowane)
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru

Cytrynę dobrze umyć a następnie pokroić na cienkie ćwiartki. Niewielki słoik (pamiętajcie aby wysterylizować wrzącą wodą) napełniamy połową przygotowanej cytryny i zasypujemy 1/2 łyżki imbiru. Zalewamy miodem aby cytryna była zakryta a następnie dodajemy resztę cytryny i imbiru i wypełniamy słoik miodem.
Czekamy chwilę jak miód wypełni szczeliny i uzupełniamy jeżeli jest taka konieczność.
Słoik zakręcamy i odstawiamy do lodówki na około 4 godziny. Po tym czasie wyciągamy i mieszamy.

Syrop jest gotowy do spożycia już po tym czasie. Można go stosować samodzielnie... 1 łyżka stołowa świetnie koi chore gardło, lub dodawać do rozgrzewającej herbaty.
Można go przechowywać w lodówce nawet do 2 miesięcy, należy tylko od czasu do czasu uzupełnić go miodem i świeżym plasterkiem cytryny.




 
Na zdrowie...

Komentarze

  1. Dzięki na pewno go wypróbuję, bo właśnie coś mnie bierze!
    Zastanawiam się czy nie postawić sobie takie bańki- http://www.medplus.pl/ kiedyś od razu stawiały mnie na nogi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bańki na pewno warto, tylko nowoczesne bezogniowe, na https://apteline.pl/sprzet-medyczny/banki-medyczne można zamówić w dobrej cenie. Od lat metoda znana, ceniona. Ale nie przez wszystkich stosowana bo bańki ogniowe to było ryzyko poparzenia. Teraz już tego nie mamy, a działają równie dobrze jak tamte starszego typu. I nie tylko na przeziębienie, na dolegliwości żołądkowe nawet polecane są.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej warto stosować naturalne produkty, też takie jak Ashwagandha sklep . Wówczas tak kompleksowo można zadbać o siebie. A akurat ten produkty wymieniony przeze mnie jest mega wartościowy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty