Brokuł w sosie serowym z kurczakiem

Większość normalnych ludzi odpoczywa w weekend. A ja co, cały dzień w pracy z gromadą hałaśliwych dzieciaków. Nie było jednak źle, i nawet w godzinach lunchu, udało mi się trochę potrenować.  Jednak zmęczenie robi swoje i nie chciało mi się wymyślać skomplikowanych obiadów. Na szczęście pomysł przyszedł sam i powstało szybkie i pyszne danie.

 
Składniki na 2 porcje:
  • 1 pierś z kurczaka
  • 1 średniej wielkości brokuł
  • 1 mała papryczka chili
  • 100ml śmietany do gotowania
  • 1 trójkącik serka topionego
  • 1/2 szklanki zielonego groszku
  • 1 łyżeczka curry lub przyprawy do kurczaka
  • sól, pieprz do smaku
  • szczypta kurkumy
  • świeże zioła do posypania
Brokuł gotujemy w lekko osolonej wodzie. Pierś z kurczaka myjemy i kroimy na cienkie plasterki, oprószamy lekko solą i przyprawą curry. Patelnię natłuszczamy dowolnym olejem (u mnie kokosowy) rozgrzewamy i lekko podsmażamy kawałki kurczaka z obu stron. Następnie przekładamy je na talerz a na patelnię wylewamy śmietanę, dodajemy pokrojone chili i zielony groszek (ja użyłam mrożony ale może być też z puszki). Wszystko chwilę gotujemy, aż pojawią się małe bąbelki. Wkładamy serek topiony i mieszamy, aż się rozpuści. Dodajemy kurkumę oraz sól i pieprz do smaku. Kurczaka przekładamy do gotującego się sosu i gotujemy przez 1 minutę.
Brokuł wykładamy na talerz i polewamy sosem serowym z kurczakiem. Całość posypujemy świeżą kolendrą.

Danie jest lekko pikantne ze słodkawym posmakiem.

Smacznego...




 

Komentarze

Popularne posty